Strona: 13. Konkurs Strefa Studenta / Wydział Budownictwa, Inżynierii Środowiska i Architektury

13. Konkurs Strefa Studenta

2024-04-08
13. Konkurs Strefa Studenta - plakat

Celem Konkursu Strefa Studenta jest promowanie innowacyjnych rozwiązań młodych projektantów. Konkurs towarzyszy 16. Międzynarodowym Targom Opakowań Packaging Innovations organizowanym w Krakowie w dniach 09-10.10.2024r.

Zadanie konkursowe

Zadanie konkursowe polega na zaprojektowaniu i wykonaniu prototypu opakowania, etykiety bądź spójnej koncepcji graficznej opakowania dla linii produktowej. Podstawą jest innowacyjny i zaskakujący pomysł, który może zostać wprowadzony do produkcji.

Harmonogram konkursu

  • 30 stycznia - 30 kwietnia: rejestracja zgłoszeń
    • wypełnienie formularza zgłoszeniowego
    • ocena formalna zgłoszeń
  • 30 kwietnia - 30 maja: ocena zgłoszeń przez Jury
    • jury złożone z ekspertów oceni projekty
    • wyłonienie 12 najlepszych projektów: po 3 w jednej kategorii
  • 3 czerwca: ogłoszenie wyników I etapu konkursu
    • zaproszenie 12 autorów najlepszych projektów do uczestnictwa w II etapie konkursu
    • potwierdzenie uczestnictwa w II etapie konkursu przez studentów
  • 09-10 października: II etap konkursu podczas Targów Packaging Innovations
    • prezentacja projektu przed Jury i uczestnikami targów w specjalnej strefie wystawienniczej
    • wyniki konkursu 10 października

Zasady konkursu

  • W konkursie mogą wziąć udział osoby pełnoletnie do 30 roku życia, posiadające pełną zdolność do czynności prawnych oraz niezwiązane zawodowo z firmami zajmującymi się projektowaniem opakowań lub też z produkcją opakowań. Uczestnicy konkursu muszą posiadać status studenta.
  • Podstawą jest innowacyjny i zaskakujący pomysł, który może zostać wprowadzony do produkcji.
  • Prace mogą być zgłaszane w 3 kategoriach (1 praca może być zgłoszona tylko w 1 kategorii) do 30 kwietnia 2024 roku do godziny 12:00.

Uczestnicy

  1. W Konkursie mogą wziąć udział osoby pełnoletnie do 30 roku życia, posiadające pełną zdolność do czynności prawnych oraz niezwiązane zawodowo z firmami zajmującymi się projektowaniem opakowań lub też z produkcją opakowań (dalej „Uczestnik” lub „Uczestnicy”). Uczestnik nie może być laureatem poprzednich edycji Konkursu.
  2. W Konkursie mogą brać udział wyłącznie osoby o statusie studenta, posiadający ważną legitymację studencką.
  3. Przystąpienie do konkursu jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na wykorzystanie wizerunku swojej osoby, jak i pracy konkursowej przez Targi w Krakowie Sp. z o.o. w działaniach reklamowo-promocyjnych na wszelkich nośnikach promocyjnych. Przetwarzanie wizerunku będzie odbywało się na podstawie RODO:
    Art.6 pkt. 1 podpunkt f) przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora.
  4. Warunkiem uczestnictwa w Konkursie jest akceptacja niniejszego regulaminu, przez co rozumie się chwilę przesłania zgłoszenia do Organizatora.

Zgłoszenie udziału

  1. Zgłoszenie udziału wiąże się z koniecznością przesłania wypełnionego Formularza Zgłoszeniowego wraz z załącznikami w postaci wizualizacji projektu i/lub dokumentacji projektu w języku polskim lub angielskim oraz skanu ważnej legitymacji studenckiej do dnia 30 kwietnia 2024 r. do godziny 12:00.
  2. Formularz Zgłoszeniowy jest dostępny na stronie Organizatora www.packaginginnovations.pl w zakładce „Strefa Studenta”.
  3. Po terminie zakończenia przyjmowania zgłoszeń podanym powyżej, uczestnik nie ma możliwości dokonania zmiany zgłoszonej nazwy projektu. Wyłącznie w przypadku, gdy Organizator podczas weryfikacji zgłoszeń zauważy niespójność w tym zakresie może wprowadzić zmiany po wcześniejszej konsultacji z Uczestnikiem.
  4. W przypadku zaistnienia drobnych pomyłek lub błędów w treści Formularza Zgłoszeniowego, już po jego przesłaniu do Konkursu istnieje możliwość wniesienia poprawek poprzez Organizatora. Poprawki mogą dotyczyć przykładowo: literówek, błędnie podanych liczb, terminów i nazw.

Kategorie konkursowe

  1. Konkurs podzielony jest na 3 kategorie konkursowe:
    • Kategoria: Wrażenie - Estetyczne, nowoczesne, zaskakujące, określające zapakowany w nim produkt i przede wszystkim wyróżniające się na półce. Takie właśnie powinno być opakowanie w Kategorii Wrażenie. Nie bez znaczenia w tej kategorii jest również proces projektowy. Nieszablonowe pomysły i nienaganne wykonanie opakowania to podstawowe elementy oceny projektu.
    • Kategoria: Funkcjonalność i Forma - Oceniane będą projekty nietypowych rozwiązań konstrukcyjnych opakowań. Nowatorskie technologie, funkcje, zabezpieczenia, czy zamknięcia opakowań, to elementy brane pod uwagę w Kategorii Forma. Oceniane będą innowacyjność rozwiązań i dostrzeżenie potrzeb odbiorcy.
    • Kategoria: Szata graficzna - Kategoria kierowana do grafików tworzących ciekawe projekty graficzne na opakowaniach. Uczestnicy mogą korzystać z dowolnych opakowań tworząc na nich spójne koncepcje graficzne. Oceniane będą ciekawe pomysły, precyzyjne wykonanie i niepowtarzalność projektu. Uczestnicy mogą zgłaszać zarówno projekty etykiet czy grafiki na opakowania jednego produktu, bądź też spójną koncepcję identyfikacji wizualnej całej linii produktowej.
  2. Szczegółowy opis kategorii dostępny jest na stronie www.packaginginnovations.pl w zakładce „Strefa Studenta”.
  3. Uczestnik może zgłosić dany projekt tylko w jednej Kategorii.
  4. Organizator zajmuje się weryfikacją zgłoszeń do Konkursu oraz sprawdzeniem zgodności zgłoszeń z regulaminem. W przypadku poważnych wątpliwości dotyczących zgłoszenia projektu do danej Kategorii Organizator może zasugerować Uczestnikowi zmianę Kategorii. Decyzję o zmianie Kategorii oraz odpowiedzialność za nią podejmuje Uczestnik.

Jury

  1. Skład Jury Konkursu jest powoływany przez Organizatora (dalej „Jury” lub „Jurorzy”). W składzie Jury mogą być przedstawiciele organizacji biznesowych i pozarządowych, autorytety przemysłu opakowaniowego oraz praktycy i eksperci branży opakowaniowej oraz graficznej. Przewodniczącym Jury jest Członek Zarządu firmy Targi w Krakowie Sp. z o.o.
  2. Wybór zwycięskich Projektów przez Jury odbywa się w trzech etapach:
    1. Etap wstępny – przewodniczący Jury dokona weryfikacji i potwierdzi, czy prace zostały złożone zgodnie z regulaminem do odpowiednich kategorii
    2. Etap I – głosowanie Jury, w wyniku którego wyłonione zostaną projekty nominowane (dalej „Etap I”).
    3. Etap II – spotkania z autorami nominowanych projektów oraz obrady Jury, podczas których wyłonione zostaną projekty zwycięskie (dalej „Etap II”).
  3. Każdy z Jurorów jest zobowiązany do:
    1. Akceptacji zapisów niniejszego Regulaminu, przestrzegania zasad pracy Jury zawartych w niniejszym Regulaminie, co następuje wraz z przystąpieniem do uczestnictwa w pracach Jury.
    2. Pełnego, aktywnego oraz zgodnego z wymaganiami Regulaminu uczestnictwa w pracach Jury (zarówno w I, jak i w II etapie Konkursu).

Etap wstępny oraz I etap konkursu

  1. Celem Etapu Wstępnego jest wyłonienie projektów spełniających wymogi konkursu.
  2. Weryfikacji dokona przewodniczący Jury.
  3. Weryfikacja nie będzie etapem oceny prac. Podczas tego etapu prace będą zweryfikowane pod kątem poprawności doboru kategorii.
  4. Prace odrzucone na tym etapie nie biorą udziału w kolejnych etapach konkursu.
  5. Celem Etapu I jest wyłonienie najlepszych projektów, które zostaną zakwalifikowane do Etapu II.
  6. Etap I trwa od 30 kwietnia 2024r. do 31 maja 2024r.. W szczególnych przypadkach Organizator może na wniosek Jurorów lub z własnej inicjatywy przedłużyć czas trwania Etapu I.
  7. Na Etapie I Jurorzy otrzymują od Organizatora projekty oraz kartę oceny do wypełnienia.
  8. Głosowanie każdego z Jurorów na Etapie I jest tajne. Na Etapie I Jury przyznaje każdemu projektowi punkty od 1 do 10 wg następujących kryteriów:
    1. funkcjonalność i ergonomia
    2. innowacyjność rozwiązania
    3. jakość wykonania i użytych materiałów
    4. uwzględnienie potrzeb użytkowników
    5. proces projektowy
    6. estetyka
  9. Ocena projektów następuje w systemie punktowym.
  10. Projekt może otrzymać maksymalnie 60 punktów.
  11. Do Etapu II przechodzą 4 projekty z każdej kategorii z najwyższą liczbą punktów.
  12. Nominowanych w poszczególnych Kategoriach może być więcej w przypadku, gdy kilka Projektów uzyska taką samą liczbę punktów.
  13. Jurorzy oceniają Projekty pełnymi Kategoriami, tzn. aby karta oceny danego Jurora została zaakceptowana muszą być ocenione wszystkie projekty we wszystkich przydzielonych Kategoriach.
  14. Lista Projektów zakwalifikowanych do Etapu II zostanie opublikowana na stronie Konkursu www.packaginginnovations.pl w zakładce „Strefa Studenta” 03 czerwca 2024r. Tego samego dnia autorzy nominowanych projektów otrzymają również potwierdzenie mailowe z wynikami I Etapu.

II etap konkursu

  1. W ciągu trzech dni roboczych od otrzymania informacji o zakwalifikowaniu do grona autorów nominowanych projektów Konkursu, Uczestnicy zobowiązani są do wysłania na adres strefastudenta@targi.krakow.pl wiadomości e-mail potwierdzającej obecność podczas finału II Etapu Konkursu oraz ogłoszenia wyników Konkursu, czyli w dniach 09-10.10.2024r. w EXPO Kraków. W przypadku niepotwierdzenia obecności nominacja przechodzi na kolejną osobę, której projekt uzyskał największą liczbę punktów w danej Kategorii.
  2. Organizator zastrzega sobie prawo do weryfikacji tożsamości autorów nominowanych projektów na podstawie aktualnego dowodu tożsamości lub paszportu ze zdjęciem.
  3. Autorzy nominowanych projektów Konkursu każdej z 3 Kategorii mają obowiązek zaprezentować swój projekt przed Jury podczas 16. Międzynarodowych Targów Opakowań Packaging Innovations w dniach 09-10.10.2024r. w hali EXPO Kraków przy ul. Galicyjskiej 9 w Krakowie w specjalnie przygotowanej strefie. Autorzy nominowanych projektów są zobowiązani do potwierdzenia swojej obecności maksymalnie do 05.06.2024r.
  4. Organizator zapewnia każdemu autorowi nominowanego projektu gablotę, krzesło barowe, a także imienny identyfikator uprawniający do wstępu na targi.
  5. Organizator nie ponosi kosztów związanych z przejazdem, zakwaterowaniem i wyżywieniem uczestników Konkursu „Strefa Studenta”.
  6. Uczestnicy zobowiązani są do przygotowania 2-minutowej, ustnej prezentacji projektu i odpowiedzi na pytania Jury w języku polskim lub angielskim w Etapie II Konkursu, na podstawie przesłanych projektów w Etapie I. Nieobecność Uczestnika podczas prezentacji spowoduje automatyczne wyeliminowanie go na tym etapie Konkursu.
  7. Po odbyciu prezentacji przez Nominowanych, Jury dokona ostatecznej oceny projektów i wyłoni Laureatów Konkursu w 3 kategoriach (dalej „Laureat Konkursu” lub „Laureaci Konkursu”).
  8. II etap konkursu zostanie rozstrzygnięty 09 października 2024r. podczas spotkania Jury z autorami nominowanych projektów, a ogłoszenie wyników i wręczenie nagród odbędzie 10 października 2024r..
  9. Werdykt Jury nie podlega dyskusji. Jury nie ma obowiązku uzasadniania swoich wyborów
    i ocen.

Nagrody

  1. Laureaci każdej z 3 kategorii Konkursu otrzymają nagrody pieniężną w wysokości 1500 złotych (słownie: tysiąc pięćset złotych) pomniejszone o podatek dochodowy, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  2. Nagroda zostanie przesłana na wskazane przez Laureata konto bankowe w terminie najpóźniej 14 dni roboczych po zakończonym Konkursie.
  3. Organizator Konkursu oświadcza, iż nie ponosi odpowiedzialności za niewydanie Nagrody w przypadku podania nieprawidłowych lub niepełnych danych przez Laureata, w sposób uniemożliwiający przekazanie Laureatowi Nagrody. W takim przypadku Nagroda przepada na rzecz Organizatora. Organizator nie jest zobowiązany do wyłonienia innego Laureata na to miejsce.
  4. Projekty 3 Laureatów wraz z opisem zostaną zaprezentowane na stronie internetowej, mediach społecznościowych Targów Packaging Innovations oraz w innych materiałach promocyjnych Organizatora.
  5. Fundatorem nagrody jest Organizator lub wskazany przez Organizatora Sponsor.

Postanowienia końcowe

  1. Organizator Konkursu „Strefa Studenta” zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu Konkursu. Każda zmiana będzie miała formę pisemną i będzie publikowana na stronie www.packaginginnovations.pl w zakładce „Strefa Studenta” w postaci stosownych aneksów.
  2. W uzasadnionych przypadkach Organizator zastrzega sobie prawo przesunięcia terminu zakończenia poszczególnych etapów Konkursu. Uczestnicy Konkursu zostaną powiadomieni o ewentualnych zmianach harmonogramu Konkursu pisemnie (mailem).
  3. Naruszenie przez Uczestnika któregokolwiek z postanowień Regulaminu uprawnia Organizatora do podjęcia decyzji o wykluczenia Projektu z Konkursu lub utracie przez Uczestnika prawa do Nagrody.
  4. Wszelkich dodatkowych informacji udziela Organizator: Targi w Krakowie Sp. z o.o.,
    ul. Galicyjska 9, 31-586 Kraków, e-mail: packaging@targi.krakow.pl, tel. +48 12 651 95
    30. Osoba do kontaktu: Aleksandra Nowowiejska, e-mail: nowowiejska@targi.krakow.pl,
    tel.: +48 509 202 887.
Powrót do listy aktualności

Licznik odwiedzin: 6820Unikalne odsłony z okresu 2022.04.29 - 2024.04.29
Liczba wizyt uwzględniających tą stronę. Jeżeli strona odwiedzana była kilka razy podczas jednej wizyty, zostanie policzona tylko raz.

Nasze serwisy używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Więcej informacji odnośnie plików cookies.

Akceptuję