Celem Konkursu Strefa Studenta jest promowanie innowacyjnych rozwiązań młodych projektantów. Konkurs towarzyszy 16. Międzynarodowym Targom Opakowań Packaging Innovations organizowanym w Krakowie w dniach 09-10.10.2024r.
Zadanie konkursowe
Zadanie konkursowe polega na zaprojektowaniu i wykonaniu prototypu opakowania, etykiety bądź spójnej koncepcji graficznej opakowania dla linii produktowej. Podstawą jest innowacyjny i zaskakujący pomysł, który może zostać wprowadzony do produkcji.
Harmonogram konkursu
- 30 stycznia - 30 kwietnia: rejestracja zgłoszeń
- wypełnienie formularza zgłoszeniowego
- ocena formalna zgłoszeń
- 30 kwietnia - 30 maja: ocena zgłoszeń przez Jury
- jury złożone z ekspertów oceni projekty
- wyłonienie 12 najlepszych projektów: po 3 w jednej kategorii
- 3 czerwca: ogłoszenie wyników I etapu konkursu
- zaproszenie 12 autorów najlepszych projektów do uczestnictwa w II etapie konkursu
- potwierdzenie uczestnictwa w II etapie konkursu przez studentów
- 09-10 października: II etap konkursu podczas Targów Packaging Innovations
- prezentacja projektu przed Jury i uczestnikami targów w specjalnej strefie wystawienniczej
- wyniki konkursu 10 października
Zasady konkursu
- W konkursie mogą wziąć udział osoby pełnoletnie do 30 roku życia, posiadające pełną zdolność do czynności prawnych oraz niezwiązane zawodowo z firmami zajmującymi się projektowaniem opakowań lub też z produkcją opakowań. Uczestnicy konkursu muszą posiadać status studenta.
- Podstawą jest innowacyjny i zaskakujący pomysł, który może zostać wprowadzony do produkcji.
- Prace mogą być zgłaszane w 3 kategoriach (1 praca może być zgłoszona tylko w 1 kategorii) do 30 kwietnia 2024 roku do godziny 12:00.
Uczestnicy
- W Konkursie mogą wziąć udział osoby pełnoletnie do 30 roku życia, posiadające pełną zdolność do czynności prawnych oraz niezwiązane zawodowo z firmami zajmującymi się projektowaniem opakowań lub też z produkcją opakowań (dalej „Uczestnik” lub „Uczestnicy”). Uczestnik nie może być laureatem poprzednich edycji Konkursu.
- W Konkursie mogą brać udział wyłącznie osoby o statusie studenta, posiadający ważną legitymację studencką.
- Przystąpienie do konkursu jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na wykorzystanie wizerunku swojej osoby, jak i pracy konkursowej przez Targi w Krakowie Sp. z o.o. w działaniach reklamowo-promocyjnych na wszelkich nośnikach promocyjnych. Przetwarzanie wizerunku będzie odbywało się na podstawie RODO:
Art.6 pkt. 1 podpunkt f) przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora. - Warunkiem uczestnictwa w Konkursie jest akceptacja niniejszego regulaminu, przez co rozumie się chwilę przesłania zgłoszenia do Organizatora.
Zgłoszenie udziału
- Zgłoszenie udziału wiąże się z koniecznością przesłania wypełnionego Formularza Zgłoszeniowego wraz z załącznikami w postaci wizualizacji projektu i/lub dokumentacji projektu w języku polskim lub angielskim oraz skanu ważnej legitymacji studenckiej do dnia 30 kwietnia 2024 r. do godziny 12:00.
- Formularz Zgłoszeniowy jest dostępny na stronie Organizatora www.packaginginnovations.pl w zakładce „Strefa Studenta”.
- Po terminie zakończenia przyjmowania zgłoszeń podanym powyżej, uczestnik nie ma możliwości dokonania zmiany zgłoszonej nazwy projektu. Wyłącznie w przypadku, gdy Organizator podczas weryfikacji zgłoszeń zauważy niespójność w tym zakresie może wprowadzić zmiany po wcześniejszej konsultacji z Uczestnikiem.
- W przypadku zaistnienia drobnych pomyłek lub błędów w treści Formularza Zgłoszeniowego, już po jego przesłaniu do Konkursu istnieje możliwość wniesienia poprawek poprzez Organizatora. Poprawki mogą dotyczyć przykładowo: literówek, błędnie podanych liczb, terminów i nazw.
Kategorie konkursowe
- Konkurs podzielony jest na 3 kategorie konkursowe:
- Kategoria: Wrażenie - Estetyczne, nowoczesne, zaskakujące, określające zapakowany w nim produkt i przede wszystkim wyróżniające się na półce. Takie właśnie powinno być opakowanie w Kategorii Wrażenie. Nie bez znaczenia w tej kategorii jest również proces projektowy. Nieszablonowe pomysły i nienaganne wykonanie opakowania to podstawowe elementy oceny projektu.
- Kategoria: Funkcjonalność i Forma - Oceniane będą projekty nietypowych rozwiązań konstrukcyjnych opakowań. Nowatorskie technologie, funkcje, zabezpieczenia, czy zamknięcia opakowań, to elementy brane pod uwagę w Kategorii Forma. Oceniane będą innowacyjność rozwiązań i dostrzeżenie potrzeb odbiorcy.
- Kategoria: Szata graficzna - Kategoria kierowana do grafików tworzących ciekawe projekty graficzne na opakowaniach. Uczestnicy mogą korzystać z dowolnych opakowań tworząc na nich spójne koncepcje graficzne. Oceniane będą ciekawe pomysły, precyzyjne wykonanie i niepowtarzalność projektu. Uczestnicy mogą zgłaszać zarówno projekty etykiet czy grafiki na opakowania jednego produktu, bądź też spójną koncepcję identyfikacji wizualnej całej linii produktowej.
- Szczegółowy opis kategorii dostępny jest na stronie www.packaginginnovations.pl w zakładce „Strefa Studenta”.
- Uczestnik może zgłosić dany projekt tylko w jednej Kategorii.
- Organizator zajmuje się weryfikacją zgłoszeń do Konkursu oraz sprawdzeniem zgodności zgłoszeń z regulaminem. W przypadku poważnych wątpliwości dotyczących zgłoszenia projektu do danej Kategorii Organizator może zasugerować Uczestnikowi zmianę Kategorii. Decyzję o zmianie Kategorii oraz odpowiedzialność za nią podejmuje Uczestnik.
Jury
- Skład Jury Konkursu jest powoływany przez Organizatora (dalej „Jury” lub „Jurorzy”). W składzie Jury mogą być przedstawiciele organizacji biznesowych i pozarządowych, autorytety przemysłu opakowaniowego oraz praktycy i eksperci branży opakowaniowej oraz graficznej. Przewodniczącym Jury jest Członek Zarządu firmy Targi w Krakowie Sp. z o.o.
- Wybór zwycięskich Projektów przez Jury odbywa się w trzech etapach:
- Etap wstępny – przewodniczący Jury dokona weryfikacji i potwierdzi, czy prace zostały złożone zgodnie z regulaminem do odpowiednich kategorii
- Etap I – głosowanie Jury, w wyniku którego wyłonione zostaną projekty nominowane (dalej „Etap I”).
- Etap II – spotkania z autorami nominowanych projektów oraz obrady Jury, podczas których wyłonione zostaną projekty zwycięskie (dalej „Etap II”).
- Każdy z Jurorów jest zobowiązany do:
- Akceptacji zapisów niniejszego Regulaminu, przestrzegania zasad pracy Jury zawartych w niniejszym Regulaminie, co następuje wraz z przystąpieniem do uczestnictwa w pracach Jury.
- Pełnego, aktywnego oraz zgodnego z wymaganiami Regulaminu uczestnictwa w pracach Jury (zarówno w I, jak i w II etapie Konkursu).
Etap wstępny oraz I etap konkursu
- Celem Etapu Wstępnego jest wyłonienie projektów spełniających wymogi konkursu.
- Weryfikacji dokona przewodniczący Jury.
- Weryfikacja nie będzie etapem oceny prac. Podczas tego etapu prace będą zweryfikowane pod kątem poprawności doboru kategorii.
- Prace odrzucone na tym etapie nie biorą udziału w kolejnych etapach konkursu.
- Celem Etapu I jest wyłonienie najlepszych projektów, które zostaną zakwalifikowane do Etapu II.
- Etap I trwa od 30 kwietnia 2024r. do 31 maja 2024r.. W szczególnych przypadkach Organizator może na wniosek Jurorów lub z własnej inicjatywy przedłużyć czas trwania Etapu I.
- Na Etapie I Jurorzy otrzymują od Organizatora projekty oraz kartę oceny do wypełnienia.
- Głosowanie każdego z Jurorów na Etapie I jest tajne. Na Etapie I Jury przyznaje każdemu projektowi punkty od 1 do 10 wg następujących kryteriów:
- funkcjonalność i ergonomia
- innowacyjność rozwiązania
- jakość wykonania i użytych materiałów
- uwzględnienie potrzeb użytkowników
- proces projektowy
- estetyka
- Ocena projektów następuje w systemie punktowym.
- Projekt może otrzymać maksymalnie 60 punktów.
- Do Etapu II przechodzą 4 projekty z każdej kategorii z najwyższą liczbą punktów.
- Nominowanych w poszczególnych Kategoriach może być więcej w przypadku, gdy kilka Projektów uzyska taką samą liczbę punktów.
- Jurorzy oceniają Projekty pełnymi Kategoriami, tzn. aby karta oceny danego Jurora została zaakceptowana muszą być ocenione wszystkie projekty we wszystkich przydzielonych Kategoriach.
- Lista Projektów zakwalifikowanych do Etapu II zostanie opublikowana na stronie Konkursu www.packaginginnovations.pl w zakładce „Strefa Studenta” 03 czerwca 2024r. Tego samego dnia autorzy nominowanych projektów otrzymają również potwierdzenie mailowe z wynikami I Etapu.
II etap konkursu
- W ciągu trzech dni roboczych od otrzymania informacji o zakwalifikowaniu do grona autorów nominowanych projektów Konkursu, Uczestnicy zobowiązani są do wysłania na adres strefastudenta@targi.krakow.pl wiadomości e-mail potwierdzającej obecność podczas finału II Etapu Konkursu oraz ogłoszenia wyników Konkursu, czyli w dniach 09-10.10.2024r. w EXPO Kraków. W przypadku niepotwierdzenia obecności nominacja przechodzi na kolejną osobę, której projekt uzyskał największą liczbę punktów w danej Kategorii.
- Organizator zastrzega sobie prawo do weryfikacji tożsamości autorów nominowanych projektów na podstawie aktualnego dowodu tożsamości lub paszportu ze zdjęciem.
- Autorzy nominowanych projektów Konkursu każdej z 3 Kategorii mają obowiązek zaprezentować swój projekt przed Jury podczas 16. Międzynarodowych Targów Opakowań Packaging Innovations w dniach 09-10.10.2024r. w hali EXPO Kraków przy ul. Galicyjskiej 9 w Krakowie w specjalnie przygotowanej strefie. Autorzy nominowanych projektów są zobowiązani do potwierdzenia swojej obecności maksymalnie do 05.06.2024r.
- Organizator zapewnia każdemu autorowi nominowanego projektu gablotę, krzesło barowe, a także imienny identyfikator uprawniający do wstępu na targi.
- Organizator nie ponosi kosztów związanych z przejazdem, zakwaterowaniem i wyżywieniem uczestników Konkursu „Strefa Studenta”.
- Uczestnicy zobowiązani są do przygotowania 2-minutowej, ustnej prezentacji projektu i odpowiedzi na pytania Jury w języku polskim lub angielskim w Etapie II Konkursu, na podstawie przesłanych projektów w Etapie I. Nieobecność Uczestnika podczas prezentacji spowoduje automatyczne wyeliminowanie go na tym etapie Konkursu.
- Po odbyciu prezentacji przez Nominowanych, Jury dokona ostatecznej oceny projektów i wyłoni Laureatów Konkursu w 3 kategoriach (dalej „Laureat Konkursu” lub „Laureaci Konkursu”).
- II etap konkursu zostanie rozstrzygnięty 09 października 2024r. podczas spotkania Jury z autorami nominowanych projektów, a ogłoszenie wyników i wręczenie nagród odbędzie 10 października 2024r..
- Werdykt Jury nie podlega dyskusji. Jury nie ma obowiązku uzasadniania swoich wyborów
i ocen.
Nagrody
- Laureaci każdej z 3 kategorii Konkursu otrzymają nagrody pieniężną w wysokości 1500 złotych (słownie: tysiąc pięćset złotych) pomniejszone o podatek dochodowy, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Nagroda zostanie przesłana na wskazane przez Laureata konto bankowe w terminie najpóźniej 14 dni roboczych po zakończonym Konkursie.
- Organizator Konkursu oświadcza, iż nie ponosi odpowiedzialności za niewydanie Nagrody w przypadku podania nieprawidłowych lub niepełnych danych przez Laureata, w sposób uniemożliwiający przekazanie Laureatowi Nagrody. W takim przypadku Nagroda przepada na rzecz Organizatora. Organizator nie jest zobowiązany do wyłonienia innego Laureata na to miejsce.
- Projekty 3 Laureatów wraz z opisem zostaną zaprezentowane na stronie internetowej, mediach społecznościowych Targów Packaging Innovations oraz w innych materiałach promocyjnych Organizatora.
- Fundatorem nagrody jest Organizator lub wskazany przez Organizatora Sponsor.
Postanowienia końcowe
- Organizator Konkursu „Strefa Studenta” zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu Konkursu. Każda zmiana będzie miała formę pisemną i będzie publikowana na stronie www.packaginginnovations.pl w zakładce „Strefa Studenta” w postaci stosownych aneksów.
- W uzasadnionych przypadkach Organizator zastrzega sobie prawo przesunięcia terminu zakończenia poszczególnych etapów Konkursu. Uczestnicy Konkursu zostaną powiadomieni o ewentualnych zmianach harmonogramu Konkursu pisemnie (mailem).
- Naruszenie przez Uczestnika któregokolwiek z postanowień Regulaminu uprawnia Organizatora do podjęcia decyzji o wykluczenia Projektu z Konkursu lub utracie przez Uczestnika prawa do Nagrody.
- Wszelkich dodatkowych informacji udziela Organizator: Targi w Krakowie Sp. z o.o.,
ul. Galicyjska 9, 31-586 Kraków, e-mail: packaging@targi.krakow.pl, tel. +48 12 651 95
30. Osoba do kontaktu: Aleksandra Nowowiejska, e-mail: nowowiejska@targi.krakow.pl,
tel.: +48 509 202 887.