Strona: Dr inż. arch. Magdalena Szpytma i dr inż. arch. Cezary Szpytma nominowani do Nagrody im. prof. Romana Czerneckiego / Wydział Budownictwa, Inżynierii Środowiska i Architektury

Dr inż. arch. Magdalena Szpytma i dr inż. arch. Cezary Szpytma nominowani do Nagrody im. prof. Romana Czerneckiego

2021-11-22
, red.  Marta Jagiełowicz
Dr inż. arch. Magdalena Szpytma i dr inż. arch. Cezary Szpytma,  fot. B. Motyka

Dr inż. arch. Magdalena Szpytma i dr inż. arch. Cezary Szpytma z Wydziału Budownictwa, Inżynierii Środowiska i Architektury nominowani do Nagrody im. prof. Romana Czerneckiego. Nagroda im. prof. Romana Czerneckiego przyznawana jest naukowcom, dziennikarzom i praktykom za najbardziej wartościowe publikacje związane z tematem edukacji.

Celem konkursu jest docenienie i upowszechnienie prac, które odpowiadają na aktualne wyzwania, przed którymi stoi polski system edukacji. Nominacja do nagrody przyznana została za artykuł na temat architektury szkół pt. Model of 21st century physical learning environment (MoPLE21) opublikowany w czasopiśmie „Thinking Skills and Creativity. Artykuł ten znalazł się w gronie siedmiu najlepszych artykułów naukowych. Do konkursu zgłoszono rekordową liczbę 277 prac związanych z edukacją, opublikowanych w latach 2019–2021.

 „Tematyka naszego artykułu dotyczy architektury, która ma duży i często niedoceniany wpływ na zachowania dzieci, a przez to na ich edukację. Nasz artykuł przedstawia środowisko fizyczne szkoły jako narzędzie edukacyjne, a nie jedynie bierną obudowę procesu dydaktycznego” – twierdzi dr inż. arch. Cezary Szpytma.

„Zmiana systemu edukacji to wielkie wyzwanie. Zmianom programowym i systemowym powinna naszym zdaniem towarzyszyć ewolucja fizycznego środowiska edukacji – budynków i terenów szkolnych. W swoim tradycyjnym kształcie architektura szkół jest tym, co konserwuje obecnie funkcjonujący system szkolnictwa publicznego” – dodaje dr inż. arch. Magdalena Szpytma.

Kapituła konkursu doceniła interdyscyplinarny wymiar zgłoszonego artykułu. Jak podkreślają autorzy, autentyczna interdyscyplinarność jest wielką szansą na dalszy rozwój wielu obszarów nauki, w tym architektury. Idea ta stoi u podstawy zgłoszonego do konkursu artykułu, przedstawiającego wyniki badań nad wzajemnym powiązaniem trzech dyscyplin naukowych: pedagogiki, psychologii i architektury.

Powrót do listy aktualności

Licznik odwiedzin: 14456Unikalne odsłony z okresu 2019.12.08 - 2021.12.08
Liczba wizyt uwzględniających tą stronę. Jeżeli strona odwiedzana była kilka razy podczas jednej wizyty, zostanie policzona tylko raz.

Nasze serwisy używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Więcej informacji odnośnie plików cookies.

Akceptuję